Monday 14 January 2013

võistlus muutus just igavamaks, dakari üheksas katse

Nasser Al-Attiyah, foto: Red Bull
Kui Kättemaksukontoris mu vana kooliõe Kadri poolt kehastatud Marion maha lasti, uputasid fännid murekirjadega üle produktsioonifirma BEC kontori. Ja Marion ärkas ellu. Kui Andrus Veerpalut kahtustati keelatud ainete manustamises loodi Facebooki kommuun ja palgati hirmkallis advokaat. Ja juba kostabki juttu, et meie mees on tegelikult puhas. Kuigi Tallinna tasuta ühistranspordis logiseb kõik alates mõne mehe kruvidest lõpetades mõne vanema bussi ratastega, püüab meie linnavalitsus asja rõõmsates toonides näha. Kuid praegu ei suuda ei Marioni ja Andruse fännid, ei Aivar Pilv ega ka Edgar Savisaar muuta Dakari üheksandat katset olematuks. Või siis uuesti toimuvaks. Dakar läks minu jaoks just hetk tagasi natuke igavamaks. Sest ma tõesti lootsin, et vähem kui poole aastaga ette USA's Jeffries Racing töökojas ette valmistatud bagid suudavad tuua juba esimesel Dakaril edu Nasser Al-Attiyah'ile ja Carlos Sainzile. Tegelikult edu nad tõid, sest kaheksast katsest viis neile on hea tulemus. Paraku liitus üheksandal katsel katkestajatega ka Al-Attiyah, kelle bagi katsel korduvalt seisis ja siis lõplikult peatus. Põhjuseks purunenud veepump ja Dakar ongi Qatar Red Bull tiimi jaoks otsas. Kuid nad tulevad tagasi, Nasser on öelnud, et aastal 2014 tahaks ta starti tuua viis bagi. Yeahh! Ma olen nõus selle nimel ostma suurema mootoriga auto, et tarbida rohkem kütust, et naftašeigid saaks rohkem raha, mille nad siis muuhulgas mootorisporti investeerivad.

Autodes jääb siis hetkel võidu osas ainsaks põnevuseks see, kas Stephane Peterhanseli Mini kestab laupäevani, sest Argentinas Tucuman'ist Cordoba'sse kulgenud 593 kilomeetri pikkusel katsel oli Peterhansel turvalisel teisel kohal, kaotades katse võitnud tiimikaaslasele Nani Romale 4.11. Kolmas oli Orlando Terranova Toyotal. Ja tõepoolest, vaata, milline on üldseis peale üheksandat katset, Peterhansel liigub sirge seljaga oma 11 Dakari võidu suunas.

Autod peale üheksandat katset

1.  Stephane Peterhansel  X-raid Mini        24h11m43s
 2.  Giniel de Villiers    Imperial Toyota     + 49m31s
 3.  Leonid Novitskiy      X-raid Mini         + 56m03s
 4.  Nani Roma             X-raid Mini       + 1h34m16s
 5.  Orlando Terranova     X-raid BMW        + 2h01m08s
 6.  Carlos Sousa          Great Wall        + 2h13m41s
 7.  Guerlain Chicherit    SMG Buggy         + 2h33m52s
 8.  Ronan Chabot          SMG Buggy         + 2h35m22s
 9.  Bernard Errandonea    SMG Buggy         + 2h35m40s
10.  Pascal Thomasse       MD Buggy          + 3h02m32s

Cyril Despres, foto: DPPI
Tsiklitel on õnneks põnevus säilinud. Kui ennustasin kusagil, et peale puhkepäeva läheb ilmselt kellegi poolt rünnakuks, siis nii ka juhtus. Loomulikult oli selleks meheks Cyril Despres, kellelt seda juba ammu oodati. Enne üheksandat katset oli ta liidrist maas 24.26, mille sees ka mootorivahetus, nö kindluse mõttes. See kiiretel ja kivistel teedel kulgenud katse pani proovile rehvid ja pidurid ja loomulikult oli suur osa kogemusel, mida sellel mehel on palju. Seni tagasihoidlikult, justkui mingi rahusti mõju all sõitnud Despres võitis oma 31 Dakari katse edestades Joan Barredat 4.03 ja Alessandro Botturit 5.14. Sedavastu senisel liidril David Casteu'l oli see üks õudne katse, esmalt tegi ta tutvust kohaliku põllumajandusega, kui sõitis otsa lehmale, vigastades oma õlga ja viga sai ka tsikli kütusepaak. Lehma tervise kohta kahjuks andmeid ei ole. Kahest osast koosnenud katse esimese osa lõppu Casteu jõudis, arstid teipisid ära ta õla, kuid auk paagis sai saatuslikuks, 30 km enne katse lõppu tuli katkestada. Mees ise ütles, ju see oli talle märk, et aitab küll, eesmärk oli ju eesotsas võidelda.

Ja põhjus, miks Oliver Pain aega kaotas


Absoluudis läksid asjad Despres jaoks lihtsamaks, oma viiendat võitu jahtiv prantslane on teisel kohal ja kaotab liidriks tõusnud Ruben Fariale 5.23. Kuid Faria pole Despres jaoks raske vastane, sest tegu on Despres abilisega, või siis veekandjaga ja on ebatõenäoline, et teener isandale vastu hakkab. Kuid tagant on tulemas Tšiili kutt Francisco Lopez, kes on Fariast üheksa minuti kaugusel.

Tsiklid peale üheksandat katset

1, Faria, KTM 25.57.12
2, Despres, KTM +5.23
3, Lopez, KTM +9.03
4, Jakes, KTM +16.56
5, Botturi, Husqvarna +22.58
6, Pain, Yamaha, +28.46
7, Rodrigues, Honda +31.23



Veokatel hävis kõige rohkem senise liidri Gerard de Rooy meeskond. Turbo, roolisüsteem ja veel üht-teist ja nii see poolteist tundi kaotust katse võitnud Alex Lopraisi meeskonnale tuli. Ja kes on siis liider? Jah, Kamaz, täpsemalt öeldes Eduard Nikolajevi meeskond, kes oli katsel kuues ja edestab nüüd Martin Kolomy Tatra tiimi Tšehhist 18 minutiga, tiimikaaslased Andrei Karginovi juhtimisel jäävad juba üle poole tunni kaugusele ja de Rooy on neljas kaotades napilt alla tunni.

Quadidel sai katsevõidu poolakas Lukaz Laskawiec, kes edestas minutiga Marcos Patronellit ja pea viie minutiga Sebastien Husseinit. Liider loomulikult Patronelli, kelle edu on teisel kohal oleva Ignacio Casale ees üle pooleteise tunni.

Kümnes katse Cordoba-La Rioja on tsiklitel 357 ja autodel 353 kilomeetrit pikk. Kõvem pinnas ja kivised teed panevad taas proovile osalejate ja masinate vastupidavuse ja me ei tea, milliseid muutusi see katse tuua võib.


No comments:

Post a Comment