Friday 18 January 2013

lõpp paistab, dakari eelviimane katse

foto: DPPI
Sel korral püüaks asja kiirelt kokku võtta, kuna istun autos ja kihutame Viljandimaale, Mulgi Talvele. Väljas on selline Eesti talvele nii omane miinus 25-27 kraadi ja tundub isegi pisut soojendav kirjutada sellest, mis toimub Argentinas. Ja pardon mu kirjavead, Tallinn-Tartu pole just peegelsile tee. Dakar on lõpusirgel, jäänud on vaid viimane, 128 kilomeetrine katse, mis on juba nö vormistamise küsimus. Kuid kas ikka on? Sest fookus peab püsima paigas ja ei saa ennast lasta lõdvaks teadmisega, et kusagil kuuesaja kilomeetri kaugusel Santiagos ootab sind ees jääkülm õlu. 

Nagu eile kirjutasin, Dakari eelviimane katse oli selline, kus kannatas rünnata, oli düüne oli liiva ja kõvemat pinnast. Ja pidi olema hea navigeerija. Francisco Lopez kasutas ära koduradade eelise ja tal oli ka mida püüda. Chaleco, nagu teda hüütakse tegi üsna perfektse katse. Ja peal hoidmiseks oli põhjust, sest lähim konkurent üldarvestuses Ruben Faria oli käeulatuses. Faria tegi koos Joan Barreda ja Frans Verhoeveniga vea navigeerimisel ja sinna läks oma aeg. Faria ütles, et ta oli valmis ajakaotuseks, kuid ta ei osanud arvata, et Lopez kihutab nii, nagu ajaks teda taga sada maksuametnikku. Lopez võitis katse, edu Despres ees oli 5.25 ja mis kõige tähtsam tema jaoks, Faria oli alles 15 ja kaotas Lopez'ile 14.27. Üsna muljetavaldav. Absoluudis ronis Lopez teisele kohale ja kaotab enne viimast katset Despres'le 8.15. Faria on kolmas ja kaotab 14.41. Viimane katse on kohaliku mehe, Lopezi sõnul üsna tehniline ja loomulikult on oluline osa ka sellel, kas masinad ikka seda valu ka vastu peavad. Esiotsa meestest on mootori vahetanud Despres, teised seda pole teinud. Alles seitsmendal kohal olev Helder Rodrigues on oma Honda mootori vahetanud, kuid loodame, et ikka kõigil masinad ka viimase katse vastu peavad.

Guerlain Chicherit, foto: DPPI
Eks pingelistes olukordades hakkab inimene nägema tonti seal, kus seda võib-olla polegi. Autode liider Stephane Peterhansel tunnistas, et sellel katsel oli autos palju stressi. Edu oli küll suur aga samuti ka pinge, et mitte teha vigu. Lisaks hakkasid mehed kuulma enda sõnul mootorist kummalisi hääli, kuid siin võib olla tegu ka vana rebase kavalusega, sundides sellega konkurente ründama. Eks näis, katse võitis Robby Gordon, kes läbi katse pidas maha kõva lahingu Guerlain Chicherit'ga, edestades teda finišis 22 sekundiga. 441 kilomeetrit ja 22 sekundit, see näitab ära, kui kõva madin meestel oli. Kolmas oli Terranova, neljas de Villiers. Kõva katse tegi aga venelane Novitski, kes põmmutas viienda aja ja kui tema konkurent Nani Roma oli katsel alles 11 ja kaotas võitjale 23 minutit, siis tõusis Novitski taas kolmandaks, kuid vahed enne viimast etappi on väikesed. 

 1.  Stephane Peterhansel  X-raid Mini        36h44m46s
 2.  Giniel de Villiers    Imperial Toyota     + 44m38s
 3.  Leonid Novitskiy      X-raid Mini       + 1h29m31s
 4.  Nani Roma             X-raid Mini       + 1h40m26s
 5.  Orlando Terranova     X-raid BMW        + 1h52m40s
 6.  Carlos Sousa          Great Wall        + 2h38m40s
 7.  Ronan Chabot          SMG Buggy         + 3h02m25s
 8.  Guerlain Chicherit    SMG Buggy         + 3h29m22s
 9.  Pascal Thomasse       MD Buggy          + 4h31m49s
10.  Boris Garafulic       X-raid Mini       + 4h45m58s


Veokatel liigub võidu suunas Eduard Nikolajevi Kamaz, katsel oli ta viies, kaotades katse võitnud tiimikaaslasele Karginovile 14 minutit. de Rooy teine ja Loprais kolmas. Absoluudis on liider Nikolajev, edu teisel kohal oleva Karginovi ees on 36 ja Mardeejevi ees 40 minutit. de Rooy jääb 45 minuti kaugusele.

Quadidel laseb Marcos Patronelli teistel hullata sest tema edu Ignacio Casale ees on 1.50.24 ja siin peab ikka midagi väga suurt juhtuma, et tema troon kõiguks.


Viimasel päeval tuleb siis sõita ülesõitu 500 km ja katset 128 ja ongi kõik. Sellel lisaks veel pühapäevane poodium ja läbi see Dakar 2013 ongi. Jääkülm õlu on käeulatuses. 

No comments:

Post a Comment