Sunday 6 January 2013

elu aastal 2013 hakkab tasapisi käima minema vol. 2


Austrias sõideti selle aasta Euroopa autoralli meistrivõistluste esimene etapp, Jännerrallye. Viimasel ajal ajusurmas olnud Euroopa meistrikad peaks tänavu saama uue hingamise. Sisuliselt siis on tegu varasemate aastate IRC sarjaga, mille promootor Eurosport Events sai FIA'lt kümne aasta pikkuse promootori õiguse ja nii jätkub tegelikult siis IRC sari Euroopa MV sildi all. Kõik peaks olema rõõmsad, Eurosport Events sai oma sarjale korraliku tiitli külge, FIA aga andis seeläbi Euroopa meistrikatele elustava süsti.
Sirvisin varasemaid Euroopa meistreid ja tõdesin, et läbi aegade on meistriteks kroonitud üsna põnevaid nimesid, 2012 näiteks Juho Hänninen, kes tänavu üritab läbilööki WRC sarjas. Aastal 2000 taanlane Henrik Lundgaard, kes tuntud kui Markko Märtini gravel crew MM-rallidel ja vastutav Märtini hetkelise ringrajale meelitamise eest. 1997 poolakas Krzysztof Hołowczyc, kes täna Dakaril sõidab, aastal 2001 Armin Schwarz, aastal 1983 Miki Biasion, aastal 1974 Walter Röhl jne. Muide ajalugu on Euroopa MV sarjal pikk, aastal 1953 krooniti esimeseks Euroopa meistriks sakslane Helmut Polensky.
See hooaeg peaks siis natukesegi näitama, kas sarjale saadakse hoog sisse. Kokku 13 etappi, millest seitse on asfaldil, neli kruusal ja kaks lumel-jääl. Eks see sari asfaldi poole kaldu ole, kuna seni on see ikka peaasjalikult selline Kesk-ja Lõuna-Euroopa teema olnud. Tõsi, punktiarvestus annab võimalusi ka teistele, hooaeg on jagatud pooleks, arvesse lähevad esimese seitsme ralli neli paremat tulemust ja kuue teise poole ralli neli paremat tulemust. Esimesse poolde jääb siis Jännerrallye, on justkui vaese mehe Monte ja hooaja teine etapp on Lätis loodetavasti lumistel ja jäistel teedel. Neile lisaks üks ralli Portugalis kruusal ja siis neli asfaldirallit Kanaaridel, Prantsusmaal, Belgias ja Horvaatias. Hooaja teisel poolel on kaks kruusarallit San Marinos ja Rumeenias, mis muidugi näiteks meie või Soome kruusarallidega (loe õigete kruusarallidega) võrdlust ei kannata. Poola on samuti kruusal ja see peaks juba vähe õigem teema olema. Ja siis kolm asfaldirallit: kuulus Barum ralli Tšehhis, Sanremo ja du Valais Šveitsis. Sarja võitja peaks olema igal pool hea, kuid tugevus asfaldil on kindlasti kõva trump.
Jännerrallye line-up südant põksuma ei ajanud, hooaja algus ja kellel polnud masin valmis ja kellel veel eelarve täitmata, eks põhjuseid oli mitmeid. Kopecky, Bouffier, Pech, selliste nimedega suurt karu ei lase. Oma panuse andsid kindlasti vanameistrid Delecour ja Blomqvist, viimane on aga Jännerrallye'l üsna tihe külaline. Tõsi, need härrad võidu nimel kaasa rääkimas polnud ja see pole ka ime.
Kuid see ei tähendanud, et ralli oleks olnud igav. Kui ütlesin, et see on vaese mehe Monte, siis ma ei valeta, sarnaselt Montega pidi ka Austrias kõvasti vaeva nägema rehvivalikuga, sest teeolud olid katsete kaupa väga erinevad. Nii oligi katse kaupa kohavahetusi päris palju, esimese päeva lõpetas liidrina Jan Kopecky (Skoda Fabia S2000), kes vahepeal oma koha oli loovutanud konkurentidele. Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000) oli teine ja Raimund Baumschlager (Škoda Fabia S2000) kolmas.

Teisel päeval läks aga eriti põnevaks. Kopecky ja Bouffier rebisid võidu nimel ja kui 15. katsel läks Kopecky'l rehv ja ta langes kolmandaks, kaotades liidriks tõusnud Bouffierile pea poole minutiga tundus, et prantslane võtab oma. Sõita oli veel kolm katset, kogupikkusega 57,8 kilomeetrit. Enne viimasele, 25 kilomeetrisele katsele minekut oli Bouffieri edu Kopecky ees kahanenud 10,6 sekundile. Viimase katse võitis taas Kopecky, edestades Bouffieri 11,1 sekundiga. Jännerrallye kokkuvõttes võit Kopecky'le poole sekundilise eduga Bouffier'i ees. Kolmas Baumschlager, kes kaotas võitjale 1.18,1. Pole paha või mis? Stig Blomqvist oli N-rühma EVO 9'ga kokku 12 kohal.
Tulemused 

Järgmine etapp Euroopa sarjas tuleb juba meile pea koju kätte, lätlased said eelarve kokku (loodetavasti) ja korraldavad 1.-3. veebruar Liepaja ja Ventspilsi ümbruses sarja teise etapi, mis ühtlasi on Läti meistrisarja esimene ja teine etapp. Sõitjate nimekiri saab täieneda kuni 15. jaanuarini ja siis kulub pisut aega, kuni avaldatatakse FIA's kinnitatud nimekiri. Loodetavasti on seal kõvemaidki nimesid, üks on aga kindel, eestlasi  on seal stardis mitmeid, hetke seisuga leiab sealt Siim Plangi ja Raul Jeetsi N4 Mitsubishi Lancer EVO X autodega, kuid on teada, et nad pole ainsad. Tuttavatest nimedest veel siis Aleksei Lukjanuk N4 klassi Mitsubishi Lancer EVO X autoga, Vytautas Švedas, Rokas Kvaraciejus.
Rallipass maksab kuni 31. jaanuarini 14 latti ehk 20 euri ja kohapealt ostes on selle hinnaks 18 latti. Ööbimisega kõige lõbusam lugu pole, väidetavalt on enamus Liepaja ja Ventspilsi ning nende ümbruse öömajadest juba hõivatud, sellist juttu olen kuulnud mitmelt, kes plaanivad kohale minna. Kindlasti soovitaks uurida siiski omal käel, äkki näkkab.

fotod: fiaerc.com

No comments:

Post a Comment