Monday 7 January 2013

from hero to zero, dakari kolmas päev

Dakari kolmas päev ja taas on kõik hoopis teisiti, kui see oli eile. See ongi põhjus, miks see maailma raskeim mootorispordi võistlus mulle niivõrd meeldib, isegi kui seal pole eestlasi osalemas. Kolmas päev tähendas sõitjatele taas tõsist tööpäeva. Katse pikkus on 243 kilomeetrit, ülesõitu 100 kilomeetrit. Enamuses on katse taas liivasel pinnal ja düünides, sees on ka üks korralik ja järsk laskumine, mille käigus tuldi 600 meetri kõrguselt merepinnast ca 50 meetri peale. Ja siis veel üks mäkkeminek, mille käigus jõuti 200 meetri pealt pea kilomeetri kõrgusele merepinnast. Ja kõige selle käigus pead sa jälgima roadbooki, et püsida õigel teel, mitte mööda sõitma kontrollpunktidest ja kogu info jookseb sulle kätte sellisel moel.


Nii tegigi kolmas päev taas omad korrektuurid, pakkus rohkelt emotsioone ja andis kahes kategoorias ka uued liidrid. Kas nad ka neljanda päeva õhtuks liidrid on, seda ei julge küll keegi ennustada, eks nad ise tahaks aga....Dakaril võib kõik muutuda hetkega. Päeva raskusest annab iseloomu kindlasti fakt, et 23 kilomeetril, suurtes düünides oli ühel hetkel üle kümne auto hädas edasiliikumisega.
Tsiklitel asus rünnakule eelmisel päeval navigeerimisega hädas olnud ja aega kaotanud Francisco Lopez (KTM) Tšiilist. Katse esimeses kolmandikus haaras ta liidrikoha enda kätte ja hoidis seda kuni lõpuni. Eks tal oli ka põhjust pingutada, sest eelmisel päeval kaotatud aeg tuli tagasi teenida. Eesmärgi oma kohta parandada täitis ka Cyril Despres (KTM), kes oli katsel kolmas kaotades Lopezile 4.08. Nende vahele mahtus veel Husqvarnal sõitev Portugali mees Paolo Goncalves, kes kaotas Lopezile 1.08. Ehk siis pildil olid võrreldes eelmise päevaga hoopis teised mehed. Mis juhtus siis eelmise päeva kangelastega? From hero to zero täpselt see juhtuski. Barreda, Pedrero, Fish ja paljud teised kes ees startisid hävisid kõvasti aega, kuna neil oli vaja kõvasti rohkem keskenduda navigeerimisele, kui tagant tulevatel Lopezil ja Despres'l. Fish oli pisut hädas ka tehnikaga ja seisis katsel viis minutit ja oli katsel kohal 40, Pedrero 39 ja Barreda 44. Kaotused võitjale poole tunni tuuris. Homme võib kõik taas pea peal olla, igal juhul on tsiklitel uus liider, kelleks Despres, siis Lopez (+2.51) ja kolmas norrakas Pal Anders Ullevalseter (+4.59). Ilusa päeva tegi prantslane Olivier Pain, kes oli katsel üheksas ja tõusis üldarvestuse neljandale kohale.

Francisco Lopez, foto: Red Bull
Tsiklid peale kolmandat päeva

1, Despres, KTM 6:15.03
2, Lopez, KTM 6:17.54
3, Ullevalseter, KTM 6:20.02
4, Pain, Yamaha 6:21.06
5, David Casteu, Yamaha 6:21.11
6, Israel Esquerre,  Honda 6:21.22
7, Verhoeven, KTM, 6:23.11
8, Jordi Villadoms, Husqvarna 6:24.11
9, Svitko, KTM, 6:24.43
10, Przygonski, KTM 6:24.48

Autod ja lugu taas sama, oli nii draamat kui rõõmu ja üks tõsisem väljasõit, mille käigus sai viga Mini ALL4Racing masinaga kihutanud Poola sõitja Krzysztof Hołowczyc. Mees viidi haiglasse, esmane info on, et viga sai selg ja ribid, küll mitte tõsiselt, kuid võib olla, et autorallis Euroopa meistriks omal ajal tulnud poolakale on selle Dakariga kõik. Carlos Sainz sai eile ekslemisele kulunud aja uuesti maha, kui kohtunikud tuvastasid, et kontrollpunkti mitteleidmises polnud süüdi mitte Sainzi kaardilugeja Timo Gottschalk vaid vigane GPS süsteem. Õnnetuseks aga ei kujunenud 2010 aasta Dakari võitja päev ilusaks, kui tema Jeffries Racing poolt ehitatud bagi seisma jäi. Tegu oli elektriprobleemidega, mille tõttu mootor ei toiminud korralikult ja lisaks jäi masin hetkeks ka päris seisma. Kui mehed lükkasid kaardilugeja territooriumil oleva juhtme taas pistikusse, said nad jätkata, kuid mitte korralikult toimiva masinaga. Tulemus: kokkuvõttes viies koht ja kaotust liidrile 21.16, mis pole veel kõige hullem. Red Bull Qatar Rally Team ilma katsevõiduta ei jäänud, kui Nasser Al-Attiyah düünides kõige paremini hakkama sai. Ja oleks saanud veel paremini, sest ta peatus tiimikaaslase Sainzi juures paariks minutiks, et teda abistada. Ja päeva lõpus ütles ta veel, et ei lasknud flat out, kuna liiv oli pehme ja ei hakanud riskima uue autoga. Vaatamata kõigele suutis ta edestada Robby Gordonit Hummeril 1.18, Robby'l oli peale kahte eriti jama päeva lõpuks ka midagi ilusat, mees tegi finišis kerge arvutuse, oli rõõmus tagasivõidetud aja üle ja ütles, et tema sihikul on Stephane Peterhansel (Mini), kellest ta on nüüd vaid pisut vähem kui 47 minuti kaugusel. Selle mehe optimismist piisaks, et Euroopa võlakriisist välja tuua. Katsel kolmas olnud Peterhansel (+3.52) tõusis üldliidriks, Al-Attiyah teine ja kolmas Lucio Alvarez Argentinast Toyota Hiluxil. Kuuendaks kukkunud Giniel de Villiers kaotas aega navigeerimisvea tõttu ja oli katse lõpus üsna löödud.

Nasser Al-Attiyah, foto: Red Bull
Kuidas läheb siis meie lõunalõunanaabril, Benediktas Vanagasel, kes eile oma auto üle katuse keeras? Mehaanikud tegid öö otsa tööd ja said masina korda. Dakar jätkub nende jaoks ja loodetavasti mitte enam nii lennukalt. Igal juhul olid mehed hetk tagasi Eurospodi kokkuvõttes sees.

Autod peale kolmandat päeva 

 1.  Stephane Peterhansel  X-raid Mini       5h34m26s
 2.  Nasser Al-Attiyah     Red Bull Buggy     + 6m33s
 3.  Lucio Alvarez         Overdrive Toyota  + 18m11s
 4.  Leonid Novitskiy      X-raid Mini       + 21m10s
 5.  Carlos Sainz          Red Bull Buggy    + 21m16s
 6.  Giniel de Villiers    Imperial Toyota   + 30m22s
 7.  Nani Roma             X-raid Mini       + 32m56s
 8.  Orlando Terranova     X-raid BMW        + 35m13s
 9.  Bernard Errandonea    SMG Buggy         + 38m32s
10.  Ronan Chabot          SMG Buggy         + 39m40s



Veokatel jätkas üliheas hoos Gerard de Rooy meeskond Ivecol, kes võitsid kindlalt katse. Nende aeg muide oli selline, millega sõiduautode arvestuses oleks olnud 11. kohal. Hullumeelsus!! Esimest korda sellel Dakaril pääsesid pildile ka Kamaz'i mehed, Eduard Nikolajevi meeskond oli teine, kaotades de Rooy'le 1.24, Miki Biasioni Iveco oli kolmas (+2.31). Absoluudis on liider de Rooy, kelle järel on tšehh Alex Loprais Tatral (+6.59) ja kolmas Biasion (+13.26). Nikolajevi Kamaz on neljas (+21.44).
Quadidel jätkab liidrina Marcos Patronelli (Yamaha) Argentinast, katsel oli teine Sebastien Husseini Hondal (+3.32) ja kolmas Rafal Sonik Poolast Yamahal. Patronelli jätkab liidrina, edu Husseini ees on 4.18

Jään suure põnevusega ootama neljandat päeva, mis tähendab sõitjatele suuri kõrguste vahesid, 0-2000 meetrit merepinnast, düüne, liiva ja nendes õige tee leidmist. Homme sellel ajal ollakse juba Arequipas...Ülesõitu 429, katset 289 kilomeetrit.

Ja hoiame ennast siis ka Taivo blogiga kursis, uus jutt olemas ja kindlasti on seal midagi, mida te ennem ei teadnud. 



No comments:

Post a Comment