Thursday 17 January 2013

kaks ühes, dakari 11 ja 12 katse

foto: DPPI

Ma olen terve eilse ja tänase päeva ringi käinud teadmisega, et ma olen võlgu. Selline üsna sant tunne. Kuigi mul justkui kohustust pole, tunnen ma siiski, et tegemata asjad kripeldavad. Sest olgu siin kasvõi üks lugeja, kes eile päeval käis siin ja ei leidnud Dakari päevakokkuvõtet, kuigi ta teadis ja lootis, et see siin on, on see mulle ikka paras fail.

Nii, nüüd kus ma olen oma kohustusliku andkemulleandeksmulonniikiire steitmendi ära teinud läheme asja juurde. Dakari lõpuni on jäänud kangetel meestel ja naistel kaks päeva. Ma kujutan ette, et need kaks päeva sõidetakse juba ainult tahtejõu pealt ära, sest surnud punktid on ületatud. Nüüd tuleb finišisse jõuda!! Go with the flow! Viimased kaks päeva on olnud huvitavad, Dakari puhul ei tohiks enam kasutada terminit kõrberalli, sest sel aastal on paharettideks olnud vesi ja vihm. Mitte just liiga tavalised asjad kõrbes.

11 katse pidi viima võistlejad La Rioja'st Fiambalasse. Ja viiski, kuid mitte kõik ei saanud sõita tervet 221 kilomeetrist katset. Autodel ja veoautodel lõppes katse esimese kontrollpunktiga peale 84 kilomeetrit. Selle põhjuseks olid tugevad vihmasajud, mis olid tugevamad kui korraldajad oskasid prognoosida. Vihma tõttu hakkasid 69 ja 85 kilomeetri peal olevad jõed üle kallaste ajama ja muutusid läbimatuks. Samas, sõna läbimatu ei mõju kõigile Dakaril nii nagu ta peaks mõjuma. Nii nagu Eestis leidub hulle, kes peale raadios levitatud sõnumit, et lumetuisu tõttu on teed läbimatud, ikka neid teid proovima asuvad, on ka Dakaril neid, kes tahavad nendest jõgedest läbi sõita. Üks neist oli venelane Leonid Novitski, kes pidi oma Minit peale seda remontima ja vaatamata lühikeseks jäänud katsele kaotas 23 minutit. Katse võitis Robby Gordon, kes esimeses kontrollpunktis kiireim oli, üldarvestuses jätkas liidrina muidugi Peterhansel, kelle jaoks oli selline lahendus tõeline kingitus.
Tsiklitel vähendati enne katse algust seda juba 30 kilomeetri jagu, just ilmaolude tõttu. Ka nemad said läbi jõgede sõita, kuid need polnud siis kaugeltki nii sügavad kui hiljem autodel. Tsiklitel sai oma teise Dakari katsevõidu Kurt Caselli, kes tundis ennast vihmaga vähe kõvemaks muutunud düünides hästi, samuti sobis talle ka ülejäänud katse mis meenutas Baja võidusõite, kus ta üsna kodus on. Teise aja sõitis välja Paolo Goncalves ja kolmas oli vaatamata väiksele naviapsakale Cyril Despres, kes jätkas püsimist liidrikohal. 50 kilomeetrit enne finišit pani aga korraliku kukkumise maha Joan Barreda, kes vigastas õlga.



Veokatel oli samuti distants lühem, suuri asju seal ei juhtunud ja sama käis ka quadide kohta, küll aga saate nüüd üle vaadata, mis juhtus nendes klassides katsetel 10 ja 11 väikese kokkuvõtte abil.


12 katse viis sõitjad taas Tšiili territooriumile, kui liiguti Fiambala'st Copiapo'sse. Ülesõit oli Argentinas katse aga Tšiilis. Katset oli 319 kilomeetrit ja ülesõitu pea 400 ning põigati muuhulgas taas läbi Atacama kõrbest. Tsiklite arvestuses võtan mütsi maha Cyril Despres ees. Olukorras, kus ta edu polnud mäekõrgune, otsustas ta aidata oma meeskonnakaaslast ja abilist Ruben Fariat, keda ohustas nüüd juba koduradadel sõitev Francisco Lopez. Kolmandana rajale läinud Despres võttis hoo maha ja lasi ette mehed, kellel ei ole niipalju navigeerimiskogemust kui temal. Üsna riskantne lüke, kuid päeva lõpuks tasus see ära, katse võitis Frans Verhoeven ja Ruben Faria, kes tagant tulles sai teiste jägedes sõita oli teine kaotades Verhoevenile 1.38. Oleks Lance Armstrong omal ajal midagi sellist teinud, ei oleks täna öösel Oprah'l kellegiga rääkida. Selline musketäride värk, üks kõigi, kõik ühe eest. Eelmisel päeval kukkunud Barreda oli kolmas ja olen üsna veendunud, et mees saatis kõik, kes tulid talle rääkima, et kas pead õla tõttu pooleli jätma, kukele. Lopez oli seitsmes ja Despres piirdus tagasihoidliku 14. ajaga. Üldarvestuses on esikolmik sama, Despres, Faria ja Lopez.


1, Despres, KTM 37.46,59
2, Faria, KTM +5.39
3, Lopez, KTM +13.40
4, Jakes, KTM +20.16
5, Alessandro Botturi, +Husqvarna +34.52
6, Pedrero, KTM +41.14

Kui mõni teist arvab, et mis see ülesõit siis Dakaril ikka on, siis ikka tegelikult on küll. 400 kilomeetrine teekond katse starti kulges väga kõrgel, üle 4000 meetri merepinnast ja see võttis sõitjad korralikult läbi. Püüa sa siis katsele keskenduda, kui pea huugab ja eriti hästi asjadest aru ei saa. Autodel sai asjadest kõige paremini aru Nani Roma, kes sellega kergitas ennast absoluudis kolmandale kohale, oma osa oli selles tema tiimikaaslase Novitski eelmise päeva veelembuses. Teine oli katsel Robby Gordon ja kolmas Giniel de Villiers ja neljas oma liidripositsiooni kindlustav Stephane Peterhansel. Kuigi härra Dakari positsioon on kindel, teab kogenud mees, et enne õhtut pole pointi hõisata. Sest kahel korral on ta Dakari võidust ilma jäänud viimasel päeval. Guerlain Chicherit oli katse esimeses pooles hoos kuid kaotas siis aega katsel bagi remontides, tegu oli ülekande probleemidega.


 1.  Stephane Peterhansel  X-raid Mini        32h50m02s
 2.  Giniel de Villiers    Imperial Toyota     + 50m21s
 3.  Nani Roma             X-raid Mini       + 1h31m06s
 4.  Leonid Novitskiy      X-raid Mini       + 1h34m47s
 5.  Orlando Terranova     X-raid BMW        + 2h01m50s
 6.  Carlos Sousa          Great Wall        + 2h39m46s
 7.  Ronan Chabot          SMG Buggy         + 3h03m11s
 8.  Guerlain Chicherit    SMG Buggy         + 3h42m51s
 9.  Pascal Thomasse       MD Buggy          + 4h14m26s
10.  Geoff Olholm          Overdrive Toyota  + 4h29m11s


Veokatel on nüüd asi selline, nagu ta vanadel headel Kamazi aegadel oli. Jah, justnimelt, kolmikjuhtimine on Kamazi käes. Katsel mahtus küll poodiumile rehvi lõhknud de Rooy Ivecol, kuid ettepoole jäid Karginovi ja Mardeejevi Kamaz'id. de Rooy kaotas võitjale pisut alla kolme minuti ja selle sees on muide ka rehvivahetus, seega oli de Rooy enne seda ja pärast seda heas hoos. Üldliider on aga Nikolajev Kamazil, edu Mardeejevi ees on pool tundi ja Karginovi ees 50 minutit. Tšehh Kolomy on neljas (+53.02) ja de Rooy viies (+56.22). seega on konkurents poodiumu viimasele astmele tihe.

Quadidel on olukorda muutusteta, Patronelli juhatab vägesid ja edu Casale ees on juba pea kaks tundi.

Reede saab olema viimase rünnaku koht, kui Copiapo'st La Serenasse kulgev katse on 441 km pikk. Taas on liiva ja düüne ja muud pinnast ja hulgaliselt võimalusi eksimiseks. Seega midagi pole veel kindel.



No comments:

Post a Comment