Sunday 13 January 2013

miks naiselik käitumine tagas edu, dakari kaheksas päev

foto: DPPI
Maailmas on palju asju, kus naised ja mehed saavad asjadest hoopis erinevalt aru. Naine jälgib teatud asjade puhul kindlalt manuaali, mees aga teeb kõike kogemuse pealt, isegi kui tal seda pole. Mida enesekindlamalt mees ütleb: "Ma tean küll kuidas sa käib", seda suurem on tõenäosus, et tal puudub väiksemgi arusaam, mida ja kus ta teeb. Eks sama kehtib ka kuhugile sõites kaardi lugemisel, kui naine vaatab kaarti piinliku täpsusega ja vajadusel küsib teed, siis mehe jaoks on need asjad, mida teevad vaid nõrgad. Dakari kaheksandal päeval võitsid need, kes käitusid kui naised. Seda just navigeerimise osas.
Kaheksas katse, mis viis osalejad Argentinas Saltast Tucumani muutus lühemaks juba enne starti. Katse esimene osa oli vihmade tõttu muutunud rasketi läbitavaks ja nii otsustati see ära jätta. Veokatele tähendas see vaid ülesõidu päeva, sest nende katse oli just kaheksanda päeva esimene osa. See tähendas siis seda, et katse pikkuseks tuli 183 kilomeetrit. Algselt maratonpäevaks kujunema pidanud (pikem katse on vaid esmaspäeval, kui autod ja tsiklid sõidavad katset pea 600 km) kaheksas päev läks küll katsedistantsilt lühemaks, kuid kindlasti mitte lihtsamaks. Nagu öeldud, oli oluline osa navigeerimisel. 

foto: DPPI
Tsiklite arvestuses sai määravaks 122 kilomeeter, kus suur osa sõitjaid läksid vales suunas ja ekslesid umbes poole tunni jagu, enne kui õige tee üles leidsid. Üks ees, teised järgi, selles seltskonnas oli eelmise päeva võitja Kurt Caselli (KTM), liider Oliver Pain (Yamaha), Francisco Lopez (KTM) ja paljud teised. Nende osas, kes jälgisid täpselt roadbooki, sai oma asjadega kõige paremini hakkama Dakari esimeste päevade kangelane Joan Barreda (Husqvarna), kes vahepeal kõvasti tagasilööke koges. Järgnevatele kohtadele maandusid sellised sõitjad, kes esiotsa tegemistele varem väga sõna pole sekka öeldnud, kuid nüüd, kus ässad eksisid, oli nende kord särada. Johnny Campbell USA'st (Honda) oli teine, kolmas slovakk Ivan Jakes (KTM), neljas Pedro Prata Portugalist (Husqvarna). Kuuenda ajaga tuli finišisse David Casteu (Yamaha, kes asus ka uueks liidriks, kuna senine liider Pain oli kaotanud kõvasti aega ekseldes. Ruben Faria (KTM) tõusis teiseks (+11.16) ja kolmas on Lopez. Pain kukkus neljandaks (+16.10) ja viiendalt kohalt leiame Cyril Despres (KTM), kes enda sõnul oleks selles saatuslikus kohas võtnud õige suuna, kuid läks siis jälgede järgi. Ehk siis valesti. Despres kaotab liidrile 24.26, mille sees on ka 15 minutiline trahv mootori vahetamise eest. Nimelt sõitis ta eelmise päeva kiirel katsel ilma viienda käiguta ja otsustas mootori ära vahetada. Appi tuli poolakas Marek Dabrowski, kes temaga vahetuskaupa tegi. Dakari teine pool näitab, kas see risk õigustas ennast.  
Guerlain Chicherit
Autode arvestuses sai päeva olulisemaks asjaks ilm. Ja loomulikult navigeerimine. Teises kontrollpunktis, kust oli finišisse 86 kilomeetrit, oli liider Nasser Al-Attiyah, kes edestas 13 sekundiga Robby Gordonit (Hummer), mis kõige olulisem, liider Stephane Peterhansel oli pea kolme minuti kaugusel. Kui autod jõudsid saatusliku 122 kilomeetri juurde, kuivanud jõesängi ääres, kaotasid seal aega paljud, kuna tsiklite jäljed vasakule ja paremale ajasid nii mõnelgi sturmanil pea sassi. Al-Attiyah seisis seal väheke aega, arutledes kaardilugeja Lucas Cruziga, kuhu ja kuidas, Peterhansel uhas vaatamata kaardilugeja Jean-Paul Cottret tungivale soovile seda mitte teha, mööda jõesängi. See polnud aga õige tee ja kui ta sealt tagasi õigele rajale jõudis, oli ta mööda sõitnud mitme kilomeetri jagu ja kaotas oma 9 minutit. Katse finišisse jõudis aga vaid viis autot, kuna paduvihma ja mägedest tuleva vee tõttu täitus üks jõesäng kiirelt veega, mille kõrguseks oli erinevate hinnangute alusel poolteist kuni kolm meetrit. Kui autod otsisid võimalusi jõe ületamiseks ja neid ei leidnud, teatasid nad korraldajatele, et seda kohta pole võimalik ületada. Nii määrasid korraldajad viimaseks ajavõtu punktiks teise kontrollpumkti ja sealt edasi oli juba ülesõit. Katse võitis heas hoos olev Guerlain Chicherit SMG Buggy'l.

Kaheksas katse, autod: 

 1.  Guerlain Chicherit    SMG Buggy           1h55m06s
 2.  Orlando Terranova     X-raid BMW           + 4m02s
 3.  Robby Gordon          Gordon Hummer        + 5m17s
 4.  Stephane Peterhansel  X-raid Mini         + 12m15s
 5.  Nani Roma             X-raid Mini         + 15m43s

Korraldajad pidasid maha mõned koosolekud ja siis otsustati, et need viis, kes katse läbisid, saavad oma aja kirja. Kõigile teistele läheb aga kirja Stephane Peterhanseli aeg, kes sai viimasena finišisse, enne kui katse peatati. Kohapeal kostis siit-sealt porinat, kuid autosport.com andmetel keegi protestima ei hakka. See tähendab, et Peterhanseli ja Al-Attiyah'i vahe jääb samaks, mis enne kaheksandat päeva. 

Autod peale kaheksandat katset:

 1.  Stephane Peterhansel  X-raid Mini        18h31m04s
 2.  Nasser Al-Attiyah     Red Bull Buggy       + 3m14s
 3.  Giniel de Villiers    Imperial Toyota     + 44m03s
 4.  Leonid Novitskiy      X-raid Mini         + 48m54s
 5.  Guerlain Chicherit    SMG Buggy         + 1h04m50s
 6.  Ronan Chabot          SMG Buggy         + 1h34m51s
 7.  Nani Roma             X-raid Mini       + 1h38m27s
 8.  Orlando Terranova     X-raid BMW        + 1h58m25s
 9.  Bernard Errandonea    SMG Buggy         + 2h02m18s
10.  Carlos Sousa          Great Wall        + 2h07m29s


Quadidel võitis katse Lõuna-Aafrika vabariigi sõitja Sarel van Biljon (E-ATV), liider Patronelli (Yamaha) oli teine (+1.49) absoluudis on Patronelli edu Ignacio Casale (Yamaha) ees pea poolteist tundi.

Olen jälginud ka Leedu sõitjate tegemisi, tsiklimees Gintautas Igaris on tänavuse Dakari kuuendal katsel kahjuks katkestanud, Benediktas Vanagas ja Saulius Jurgelenas (OScar) on autode arvestuses 93 kohal. 

Pühapäev on Dakaril puhkepäev ja sestap pakun teile vahelduseks ka puhkusega seotud videot Dakaril. Ehk siis kes, kus ja kuidas magab.


Kuna kaheksas päev oli üsna sündmusterohke siis tuhlasin ringi ja leidsin leedu keelse Eurospordi kokkuvõtte sellest päevast. Õppige lähinaabrite keeli ja nautige Dakari!

No comments:

Post a Comment