Tuesday 8 January 2013

prantslane annab ja prantslane võtab, dakari neljas päev

foto: DPPI
Käisin hiljuti kuulamas/nautimas stand-up komöödiat, kus astus üles üks Saksa kutt. Teemaks tulid prantslased ja jutt mida ta rääkis oli sulatõsi. Mitte ühtegi rahvust ei vihata tõenäoliselt maailmas niipalju kui prantslasi, me (sakslased) oleme alustanud kaks sõda, korraldanud hulga jamasid, ühesõnaga näinud kõvasti vaeva selle nimel, et olla vihatuim rahvus. Kuid kui küsime kellegi käest, millist rahvust nad vihkavad vastab enamus: prantslasi. Nii ta rääkis ja nii see on.
Dakari neljanda päeva eel läks teele uudis, mille kohaselt oli veel kord räägitud võistluse juhi, Carlos Sainzi ja tehnilise toe bossiga. Asi puudutas siis Sainzi muresid teisel katsel, kus nende GPS ei suutnud tuvastada ühte kontrollpunkti. Kolmanda päeva eel teatati, et see aeg võetakse maha ja Sainz on liider. Neljanda päeva teade aga ütles, et Sainzile pannakse aeg tagasi, kuna varu GPS oli olnud töökorras ja hispaanlane ja tema kaardilugeja Timo Gottschalk oleks seda pidanud kasutama. Isegi kui prantslastest korraldajatel on õigus ja Gottschalk ei vaevunud teist GPS'i kasutama, mõtlevad paljud meist: noh nüüd tehti El Matadorile ära. Kuradi prantslased!
Nii, kus nüüd olen taas saanud öelda prantslaste kohta omad asjad ära ja näpud on soojad saab edasi minna Dakari neljanda katse sündmustega. Sest tuleb tunnistada tõsiasja, Dakar läheb edasi ja selle korraldamisega saavad prantslased hästi hakkama. Paremini kui veini tegemisega. Neljas katse tähendas sõitjatele taas liiva düüne ja korralikke kõrguste vahesid, katset oli 289 kilomeetrit ja ülesõitu üle 400 kilomeetri. Taas mitte midagi lihtsat ja ehk isegi raskem kui eelmised päevad. Ja mehi ning masinaid langes mitmeid. Osad suutsid peale kukkumisi ja õnnetusi jätkata, teiste jaoks on Dakar 2013 läbi, nii karm kui see ka pole.
Sel korral polnud mingit soojaks sõitmist, tsiklid läksid laagrist teele kell 5.45 hommikul ja kohe ootas ees ka katse. Neljas katse kulges sama stsenaariumi järgi kui kolmas, vähemalt tsiklitel. Esimestena teele läinud Francisco Lopez, Paolo Goncalves ning Cyril Despres pidid rada kõrbes lahti sõitma, mis tähendas neile ka kaotust ajas. Kuna jälgi ees polnud, siis oli navigeerimisel tuli olla topelt tähelepanelik ja lisaks siis veel koguaeg ette ka vaatama ja selle kõige juures kiirelt sõitma. Taganttulijatel oli selge eelis ja nii oli juba esimeses kontrollpunktis liider Barreda edu Despres ees pea neli minutit. Katse võitiski Joan Barreda, edestades Olivier Pain'i kaheksa minuti ja 23 sekundiga. Kolmas oli oma kümnendat Dakari sõitev David Casteu, kes kaotas võitjale 10.42. Kus siis olid aga eilsed kangelased? Despres oli 15 (+17.35), Gonzalves 18 (+19.28) Lopez 19 (+21.36). Nii kallis on siis Dakaril düünides ja liivas esimesena sõitmine. Despres ise loomulikult mingit paanikat ei tekitanud, öeldes, et on seni sõitnud korraliku tempoga. Kuid mitte täiega, sest tegu on alles algusega ja eesmärk on säästa ennast ja tsiklit. Mees teab, mis mees räägib.

Barreda, foto: DPPI

Kes on siis aga tsiklite uus liider? Päeva absoluudi neljandalt kohalt alustanud ja katsel teine olnud Oliver Pain. Teiseks tõusis Casteu (+2.24) ja Despres on kolmandal kohal (+3.09). Barreda kergitas end hea sõiduga neljandaks, viies on Jordi Viladoms ja kuues Ruben Faria, esimesed kuus mahuvad kaheksa ja poole minuti sisse. Lopez on kaheksas (+10.01). Leedu tsiklimees Gintautas Igaris kihutab 108. kohal, kaotades liidrile neli tundi ja viisteist minutit. Üldiselt on seis tsiklitel selline, et tagasilööke on saanud pea kõik ja need vahed, mis praegu välja joonistuvad ei tähenda veel midagi. Ehk siis, järeldusi on ilmselgelt vara teha.

Peterhansel, foto: DPPI
Autode arvestuses oli sisuliselt terve katse jagu liidrikohal Guerlain Chicherit SMG bagil, kuid finišijoonel pidi ta tunnistama teise bagil sõitja, Nasser Al-Attiyah'i paremust, seda siis just katse viimases osas. Läbi katse käis tõsine lahing Chicherit, Al-Attiyah'i ja Peterhanseli vahel, kes lõpuks sai kirja kolmanda aja. Chicherit kaotas 36 sekundit ja Peterhansel 1.17. Sainzi mured ei piirdunud kahjuks ainult varem ära võetud aja lisamisega, bagiga katse alguses Chicherit'le konkurentsi pakkunud hispaanlane pidi kahjuks teele seisma jääma, kui masinal olid kütuseprobleemid. Kui masin taas toimima saadi, jõudis Sainz finišisse 43 kohaga, kuid kaotust tuli juurde üle kahe ja poole tunni ja kui siia lisada varasem 41 minutit, jääb Sainzil üle vaid edasist Dakari nautida ja häid katseaegu näidata. Ilmselt ta seda ka teeb, kas aga seda suudab teha ka Robby Gordon? Mees, kes eile soovis veel üldvõidu nimel kaasa rääkida suutis täna oma Hummeri väga väikesel kiirusel katusele keerata. Viga sai ka radiaator ja see vahetati katsel, Gordon tuli lõpuni ja kaotas Nasserile viis tundi. Gordoni Dakar on nüüd ametlikult pekkis. Dakar sai otsa ka perekond van Merksteijni jaoks, kelle Toyota suutis tabada suurt kivi ja sellega oli kõik otsas. Kõikide hädade kiuste võitleb aga edasi leedukas Benediktas Vanagas, kes on 105. kohal, kaotades Peterhanselile üle 17 tunni.

Neljas katse autode arvestuses

 1.  Nasser Al-Attiyah     Red Bull Buggy    3h28m46s
 2.  Guerlain Chicherit    SMG Buggy            + 36s
 3.  Stephane Peterhansel  X-raid Mini        + 1m17s
 4.  Giniel de Villiers    Imperial Toyota    + 4m17s
 5.  Nani Roma             X-raid Mini       +  7m27s
 6.  Leonid Novitskiy      X-raid Mini       + 13m55s
 7.  Nunzio Coffaro        Azimut Toyota     + 20m45s
 8.  Ronan Chabot          SMG Buggy         + 21m07s
 9.  Pascal Thomasse       MD Buggy          + 24m37s
10.  Bernard Errandonea    SMG Buggy         + 27m39s

Dakari üldliider autode osas on endiselt Peterhansel, kuid Nasser võttis taas pisut rohkem kui minuti tagasi ja sealt edasi lähevad vahed juba kõvasti suuremaks.Hetkel siis põhimõtteline battle 4x4 vs RWD, turbodiisel vs V8. Kümnekordne vs ühekordne. Kurdi põnev.

Autode seis peale neljandat katset

 1.  Stephane Peterhansel  X-raid Mini       9h04m29s
 2.  Nasser Al-Attiyah     Red Bull Buggy     + 5m16s
 3.  Giniel de Villiers    Imperial Toyota   + 33m22s
 4.  Leonid Novitskiy      X-raid Mini       + 33m48s
 5.  Nani Roma             X-raid Mini       + 39m06s
 6.  Guerlain Chicherit    SMG Buggy         + 42m32s
 7.  Ronan Chabot          SMG Buggy         + 59m30s
 8.  Bernard Errandonea    SMG Buggy       + 1h04m54s
 9.  Boris Gadasin         G-Force Nissan  + 1h22m07s
10.  Pascal Thomasse       MD Buggy        + 1h23m56s




Mitmed veokad olid täna hädas düünidega, teiste hulgas ka senine liider Gerard de Rooy meeskond. Nende Ivecol oli mehaanilisi probleeme, rehvipurunemised ja lisaks jäädi veel düünidesse kinni. Kõige selle juures kuulus neile katsel seitsmes aeg ja kaotust 26.23. Probleeme oli ka Alex Lopraisi meeskonnal, kelle Tatral purunes esivedrustus ja nii pidid nad sõitma viimased sada kilomeetrit Tatra rooli silitades ja palvetades, et nende proua (nii nad ise autot nimetavad) ikka vastu peaks. Pidas ja tõi nad finišisse neljanda ajaga (+18.28). Katse kaksikvõit läks Kamaz'i meeskondadele, võitja oli Airat Marejevi tiim, teine aga Andrei Karginovi oma (+3.33) ja kolmas Hans Stacey Ivecol (+6.22). Veokate uus liider on Loprais, kes edestab 56 sekundiga de Rooy'd. Eduard Nikolajev Kamazil on kolmas (+7.08).
Quadidel võttis järjekordse katsevõidu Marcos Patronelli, teine oli Sebastien Husseini (+9.48) ja kolmas Lukasz Laskawiec Poolast, kelle kaotus oli 15.45. Muide selle poolaka peale panin ma panuse, et ta võidab Dakari quadide arvestuses, seega go Lukasz, go! Patronelli on liider, Husseini kaotab talle 14 minutit, teine poolakas Sonik on kolmas ja kaotust on juba tund aega.

Patronelli, foto: DPPI
Kolmapäeval on Dakari viies päev. See viib sõitjad ja saatemeeskonnad esimest korda sellel aastal Tšiili territooriumile, kui sõidetakse Arequipast Aricasse. Liivast nüüd aitab ja ees ootab juba kõvem pinnas ja tõusmine korraks merepinnast 2100 meetri kõrgusele. Tsiklite ja quadide päev on 411 kilomeetri pikkune, millest katset on 136, autosid ootab ees 509 kilomeetrit, millest katset on 172.
Ja lõpetuseks piilume pisut ka Dakaril osaleva Honda meeskonna telgi taha

No comments:

Post a Comment