Wednesday 2 January 2013

ise tehtud, hästi tehtud?


Eelmises postituses kirjutasin, et laupäeval startival Dakari kõrberallil moodustavad 2010 ja 2011 Dakari võitjad Carlos Sainz ja Nasser Al-Attiyah Qatar Red Bull Rally Team'i. Kuna Nasser sai remontida Hummerit pea igal katsel, siis otsustas mees ise auto teha. Või siis lasta. Naftameeste rõõmud. Olgem ausad, see bagi ei näe ühestki otsast hea välja, selle disaini loomisel on ilmselt koostööd lastud teha Ssangyongi ja Lada disaineritel. Kuigi vaadates eelpool mainitud tehaste toodangut, kahtlen, kas seal üldse disainereid ametis on. Või on selle paberile pannud mõni naftašeik isiklikult. Ei tea, igal juhul ei näe see kusagilt otsast välja.
Kuid Dakaril ei hinnata autosid ilu või selle puudumise järgi. Parim on see, kes esimesena finišis, näe milline sa tahad välja. Qatar Red Bull Rally Team bagi ehitati valmis üsna lühikese ajaga, täpset aega ei oska öelda, kuid ilmselt on see alla aasta. Seega ei oska eriti keegi veel selle masina võimete kohta muhvigi öelda. Mehed ise seda testinud on, kuid mitte võistlustingimustes. Eelmise loo kirjutamise ajal ei leidnud ma ka selle masina andmeid kusagil. Õnneks ilmus eile Red Bull Motorsports lehele artikkel, kus kõik kirjas. Viimaste aastate trend Dakaril on olnud diiselmootori suunas, kuid oleks naiivne loota, et Qatari tiim seda teed läheb. Tagaveolist, kuni 1400 kilost masinat, mis kokku pandud Ameerikas koos Euroopa inseneridega, veab edasi 347 hobujõuline Corvette'i V8 mootor. Täpsemalt siis jutt andmete kohta siin, see on küll inglise keeles, kuid eeldan, et selle blogi lugejad saavad aru.

Engine

Cylinder: V8
Engine Type: LS 7
Capacity: 7.0 Ltr
Valve: 2 per cylinder
Camshaft: In engine with push rod
Restrictor: Ø39mm
Power: 347 Hp
Torque: 520 Nm
Engine Management: Motec M800

Gearbox

Type: Longitudinal rear wheel drive
Model: 6 gear sequential
Gear change: With powershift
Top Speed: 195 km/h
Clutch: Bi-disc ceramic

Tyres

Tyres: Toyo
Dimension: 37/13.50 – 17

Chassis

Structure: Tubular frame to FIA rules
Front Suspension: Double wishbone
Front Shock: King double damper adjustable
Rear Suspension: Trailing arm
Rear Shock: King double damper adjustable
Fuel: 550 Ltr – FT3 Tank

Body

Body panel: Carbon / Kevlar / Glass fiber

Brakes

Front Brake: Front ventilated disc with 6 piston caliper
Rear Brake: Rear ventilated disc with 6 piston caliper

Weight

Mini FIA Weight: 1400kg

fotod:   © Tony Harmer/Red Bull Content Pool

No comments:

Post a Comment