Monday 11 February 2013

volkswagen, volkswagen über alles!


Sensiatsooniline võit, lugesin täna kusagilt, vist oli Eesti Volkswageni esinduse rõõmuhüüe. Jutt käib siis Rootsi MM-rallil oma esimese WRC võidu saanud Volkswageni meeskonnast. Jah, tõepoolest, juba teisel etapil etapivõit, autoriteks Sebastien Ogier ja Julien Ingrassia, see on tähelepanuväärne, kuid mitte midagi sellist, mis paneks aja seisma. Kuhu  ma sihin? Sinna, et minu hinnangul oli see loogiline ja pidigi nii minema.
Ma kipun alatihti tõmbama paralleele Citroeni ja Volkswageni tehasetiimide vahele, kes mõlemad on tulnud välja oma autodega peale põhjalikku ettevalmistust. Citroeni väike eelis oli nende eelnev toimetamine rallimaailmas. Sarnaselt Citroen Racing'uga on Volkswagen Motorsport suur ja võimas tehasetiim, kus piire majanduslikus mõttes ees pole. Vahet pole, kas on masu või pupu, meie peame olema über alles!


Seda on näidanud nii VW Dakari projekt, teistest VAG grupi asjadest Audi ja LeMans, Seat ja WTCC ning miks mitte ka Škoda ja IRC. Kuidas siis on, kas Volkswagen pühib sel aastal laua puhtaks? Kusjuures karta on, et nii juhtub. Neil on eelnevalt mainitud suur rahakott, mille abil saab korda saata nii mõndagi (loe pädev meeskond, põhjalik ettevalmistus jne). Neil on surve ülevalt poolt, a'la te peate olema tipus. Neil on üks parimaid sõitjate kombosid, Sebastien Ogier, kes on täis sportlikku viha ja Jari-Matti Latvala, kes alles õpib selle autoga sõitma. Kui Ogieri jaoks on Polo WRC läbi ja lõhki tuttav, siis Latvalal on vaja veel pisut aega, kuid mees ise ütleb, et aasta teises pooles peaks temalt ootama paremaid tulemusi. Hmm, Soome MM-ralli?

Ja kes siis neile vastu hakkavad? Citroen on neile meeskonnana ainus võrdne vastane. Punkt. Sõitjate osas läheb kaalukauss Saksamaa poole kaldu. Mikko Hirvonenis pole enam seda murdjat, ta on meeskonnamängija, kelle iseloomule ei tulnud kasuks eelmisel aastal Loebi varjus olemine. Rahakotile ilmselt oli see kasulik. See oleks mulle aasta üllatus, kui Hirvonen suudaks kihvu näidata. Daniel Sordo on kindlasti kiire asfaldil, kuid kui aastaid tagasi oli tal jalus üks Sebastien, siis nüüd teise Sebastieni kord, kes Sordo plaanid võib sassi lüüa. Sordos on võitlejat, eks näis, kas see ka tänavu valla pääseb.

Fordi meeskonnad, ehk siis M-Sport. Sorii vaan kaverit, M-Sport ja eelpool mainitud kaks kanget on siiski erinevas kaalukategoorias. Kui hästi julmalt ära öelda, siis esimesed kaks on edule orienteeritud meeskonda, M-Sport on aga kasumit taotlev ettevõte. Esimeste puhul ei loeta tihtipeale raha, mis kulub eduks, M-Sport puhul loetakse heameelega raha, mis tuleb müügi pealt. Ehk siis, juba lähteplatvormid on erinevad. Sõitjad sedavastu on neil head, nii Mads Ostbergis, Thierry Neuville'is kui Jevgeni Novikovis on seda nooruse hullust, mis võib ära määrata nii mõnegi ralli võidu. M-Sport on minu jaoks natuke nagu Rakvere Tarvas. Kuigi võimalused on kasinamad, siis meestel tuhhi on! Ja see võib saada kohati määravaks.

Üks on selge, Citroen on saanud endale väärilise mängukaaslase. Volkswagen on oodatult kiire. Kuid ma tahaks siiski ära vaadata esimesed kruusarallid, mis võivad kas jõudude vahekorda muuta või tasakaalustada.

Suure raha tulekuga on kahjuks ka üks probleem, kui asi läheb liiga kalliks, siis nõrgemad lahkuvad.


No comments:

Post a Comment