Tuesday 9 April 2013

powitanie* Robert Kubica


Midagi pole teha. Lähen ka kaasa Robert Kubica maaniaga. Sest tema on vaieldamatult üks kuumemaid nimesid enne selle nädalavahetuse Portugali rallit. Isegi Sebastien Ogieri gripp, mis sundis teda vahele jätma Fafe sprinti. Ja muide ma kahtlustan, et selle gripi taga on keegi kas Fordist või Citroenist. Sest muidu nad ilmselt sellest kutist jagu ei saa. Aga see selleks.

Niisiis Robert Kubica. Viimase aja jooksul juba teine F1 sõitja, kes silma rallile viskab. Kui 2007 F1 maailmameistri Kimi Räikköneni jaoks oli ralli vahelduseks, mille järel ta kui mitte paremana siis vähemalt sama heana F1 sarja naases, siis Kubica jaoks oli see ju natuke nagu pealesurutud lugu. Pisut rohkem kui kaks aastat tagasi sõitis mees Itaalias rallil teelt välja, teepiire tungis autosse ja Kubica käsi ja jalg said tõsiselt   viga. Mida aeg edasi, sai aina rohkem selgemaks, et F1 sarjas osalemine on tema jaoks keeruline. Küll aga lubas vigastada saanud käsi, mis lõplikult paraku seni taastunud pole, teda rallit sõita. Mis tegelikult on tore. Sest jääb küll selline tunne, et F1 sarjast liiguvad rallisse just need normaalsemad kutid;)



Kubica on ralliga sina peal juba pikemat aega, olles osalenud läbi aastate erinevatel asfaldirallidel ja üks tema parimaid sõpru on Poola rallisõitja Michal Kosciuszko. Kuid kas sellest kõigest piisab, et olla edukas? 2008 aasta Kanada GP võitja teeb MM-sarjas kaasa seitse etappi, seda WRC2 klassis. Konkurents on seal tihe ja meil on huvitav võrrelda tema kiirust ka Karl Kruudaga, kes küll veel Portugalis ei stardi. Kubica autoks on Citroen DS3 RRC
Keegi ei kahtle, et Kubica on asfaldil kiire. Seda näitas ta ERC etapil Kanaaridel, kui avapäeva järel juhtis rallit Jan Kopecky ees minutiga. Okei, Kopecky pole küll absoluutne tipp, kuid tšehh on Škodaga asfaldil olnud kiire. Ja kui Kubica järgmisel päeval rajalt välja taas teepiirdesse sõitis siis jäi peale ikkagi Kopecky. Kubica jaoks on olulisi faktoreid olemaks edukas mitmeid. Üks kõige olulisem on see, kuidas ta saab kirja legendi ja kui hästi ta seda kuulab. Viimane, Kanaaride väljasõit oli tagajärg liige kiirele kurvi sisenemisele. Just see faktor oli Räikköneni jaoks see, millega ta ei saanud päris hästi hakkama.
Andekad sõitjad saavad hakkama igal pinnasel. Kubica jaoks on Portugal tema esimene korralik kruusaralli. Enne seda on ta kruusal teinud testi 350 km jagu.
Eks näis, igal juhul tervitan ma Robert Kubica tulekut rallimaailma ja loodan, et mehel ikka õnnesärke jaguks. Sest kolm neist on ta ära kandnud.
Vaadake ka Colin Clarke poolt tehtud intervjuud Robert Kubicaga enne Portugali rallit


*tere tulemast

foto: fiaerc.com

No comments:

Post a Comment